dinsdag 17 december 2013

Boerderijdieren

Boe, knor knor, tok, miauw miauw

Voor het vak beeld heb ik 11 tekeningen moeten maken van boerderijdieren. Deze werden vooraf bepaald door de leerkracht beeld. De opdracht hield in dat deze gemaakt moest worden uit verschillende materialen op verschillende soorten papier. 
Hieronder kan je mijn creaties zien met telkens een stukje uitleg.

Boerderijdieren:

De eend:
Deze tekening is een bordtekening. Deze werd gemaakt op een krijtbord op school met gewone schoolkrijt.









De hond:
Deze hond heb ik gemaakt met gewone potloden.








De ezel:
Deze ezel heb ik eerst in potlood getekend en daarna verwerkt met zwarte balpen. Omdat de ezel niet echt gekleurd was, heb ik de tekening ingekleed met een kadertje en medaille.




Het varken:
Deze varken heb ik eerst getekend en daarna uitgeknipt. Als ik het sjabloon had van het varken, heb ik deze opgeplakt op een blad waardoor er een spiegeleffect gecreƫerd werd.




De koeien:
Deze vind ik het best gelukt. Ik heb deze koeien getekend met gewoon potlood. Omdat er koeien rond stonden heb ik deze minder uitgewerkt zodat de ‘hoofdkoe’ er beter zou uitkomen.





Het schaap:

Een schaap is wit, dus het was niet vergezocht om het schaap met wit potlood te tekenen. Deze heb ik getekend op zwart papier, want wit komt het best uit op zwart.






De geit:
Deze tekening heb ik gemaakt met kleurpotloden. Ik hierbij gekozen voor een geel blad.







De poes:

De poes heb ik gemaakt met vetkrijten. Voor deze tekening, heb ik gekozen voor een roze blad. Omdat ik heb wel leuk vond om iets toe te voegen, heb ik een bol erbij getekend.




Het paard:
Het paard heb ik gemaakt met waterverf op centimeterpapier.






Het konijn:
Het konijn heb ik getekend op groter formaat dan de andere. Deze heb ik gemaakt met houtskool. Velen tekenen een konijn als hij zit, daarom vond ik het wel leuk om een konijn te tekenen die recht staat.






De haan:

Als laatste heb ik de haan geschilderd met waterverf. Deze heb ik geschilderd op een soort hard karton die speciaal is om op te schilderen.

4 opmerkingen:

  1. mooie tekeningen,je ziet dat je op details let,zoals het kadertje bij de ezel en het meddaille.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Anita voor je reactie. Ik vond de tekening van de ezel anders wat te eenvoudig. Door een kadertje te geven, was te tekening meer aangekleed.

      Verwijderen
  2. Ik vind dat het echt heel mooie tekeningen zijn. Je stopt er echt je tijd in en dat mag beloond worden! Ik vind de kat, de haan, de koeien, de ezel en het paard echt de max, eigenlijk allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen