maandag 18 november 2013

Mijn koffer

Heb je een oude koffer op de zolder of wil je eens een creatieve koffer hebben die niemand anders heeft? Wel, dit is heel gemakkelijk te bekomen. Gewoon een koffer die in goede staat is schilderen en afwerken met een laagje vernis om een mooi resultaat te bereiken. 
Je hebt garandeert de aandacht van alle kinderen als je met zo'n koffer binnenkomt.


Maar hoe begin je daar nu aan?
Er zijn super veel mooie kinderboeken in de bib. Dus eens een bezoekje brengen aan de bib is zeker een aanrader. Mijn idee komt uit een kinderboek van Tip de muis. Er bestaat er een hele reeks van. Het was een prent waarbij Tip een ritje doet met zijn zusje in een speelgoedauto. Omdat ik de tekeningen persoonlijk moest maken heb ik de 2 muizen getransformeerd naar een konijn en een egel. Als achtergrond wou ik een speelgoedwereld creëren om een link te leggen met de speelgoedauto. Mijn eerste schets was veel te druk want de auto die toch een hoofdrol speelt kwam niet meer uit. Er waren veel te veel speelgoedjes die de aandacht van de auto trokken. Daarom heb ik de auto met de twee diertjes centraal gezet en 3 potloden op de achtergrond gezet. Het                                                              thema wordt door de hele koffer doorgetrokken doordat ik                                                                enkele speeltjes die voor de voorgrond bestemd waren naar de                                                          achtergrond geplaatst heb.

Stappenplan:


  1. Zoek een afbeelding dat je wil gebruiken als inspiratie op je ontwerp.
  2. Geef je valies 2 lagen primer. Let op bij de slotjes en scharnieren, deze zouden niet meer goed durven werken na het drogen. Daarom plak je deze best af of leg je slechts een hele dunne laag.
  3. Maak de tekening op je valies. Een overheadprojector is hiervoor een heel goed middel.
  4. Schilder je tekeningen met verf. Als je plakkaatverf gebruikt moet je deze vernissen, met acryl mag je kiezen. Ik heb plakkaatverf gebruikt omdat deze beter dekte dan de acryl.
  5. Nu kan je kiezen om je tekeningen de accentueren of niet. Het is afhankelijk van tekening of tekening of het al dan niet mooier zal worden.

Hier heb je enkele afbeeldingen van mijn koffer:
De voorkant


De achterkant


14 opmerkingen:

  1. Super mooi resultaat. Prachtige kleurcombinaties en heel creatief. Proficiat!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super ! Het ziet er beeldig uit !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Shana,je valies is erg geslaagd.Het is een mooie tekening met sprekende kleuren.
    De kleuters zullen zeker nieuwsgierig zijn naar de inhoud van de valies.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag tante, bedankt voor je reactie.De kleuters zullen inderdaad telkens nieuwsgierig zijn als ik met mijn valies naar binnen kom. Deze zal voor verschillende spulletjes gebruikt worden naargelang het thema.

      Verwijderen