vrijdag 22 augustus 2014

Kindergrime

Zin om iemand anders te zijn of is er een speciale gelegenheid?

Wel, dan kan je je laten schminken. Natuurlijk is daar wat oefenen aan want je kan je niet in 1,2,3. Maar niet getreurd, daarvoor zijn er speciale cursussen die je kan volgen om de 'trucs' te leren kennen. Verder zijn er nog boeken waarin de stappen staan met bijhorende prenten. Je hebt met andere woorden geen excuus om het niet te proberen .Vooral in de kleuterklas vind ik dit een meerwaarde. Je kan de kleuter schminken als hij/ zij jarig is, op een schoolfeest, ... Kleuters vinden het fantastisch om geschminkt te worden, daarom dat ik ook aan het leren ben. Gelukkig heb ik al enkel levende proefkonijnen waar ik op mag oefenen zodat zij hun bedenkingen en tips kunnen vertellen.

Ik gebruik deze, aqua face & body make-up van PartyXplosion

Wat heb je allemaal nodig?


  • schmink (deze bestaan in verschillende merken en verschillende soorten)
  • penselen
  • vod
  • oorstokjes (om foutjes mee weg te werken)
  • beker (voor water in te doen)
  • sponsjes
  • map (om voorbeelden in te stoppen)
Tip: Je kan online al starterspakketten kopen waarin er borstels en schminkkleuren standaard inzitten, zo kan je onmiddellijk aan de slag en moet je er niet telkens bijkopen.  

Hoe kan ik oefenen?

Je kan mensen vragen uit je vriendenkring of familie die proefkonijnen willen spelen of je kan een oefenhoofd kopen. 

Deze bestaan natuurlijk in verschillende soorten, zo kan je een hoofd kopen met een soort klem waardoor je deze kan bevestigen aan een tafel en deze stevig blijft staan. Het is aangeraden dat je niet rechtstreeks op het hoofd oefent maar op een overtrekbaar gezicht. Deze kan je nadien er terug af doen en kan je deze houden als voorbeeld of je kan deze reinigen en opnieuw gebruiken.

het overtrekbaar hoofd
het oefenhoofd met de klem

 Kan ik nog uitbreiden?

Je kan nog uitbreiden door tattoos zelf te maken of je kan glittertattoos aanbieden. je kan het natuurlijk nog verder trekken door ook de nageltjes erbij te nemen en leuke figuurtjes op de nagels te zetten.
Hier kan je al enkele creaties zien van mij:



Een eenhoorn
Peppa Pig
Jules
Snoopy 
Little pony


Veel plezier en succes bij het schminken!


2 opmerkingen:

  1. Waar kan je zo een oefenhoofd kopen? En wat is de prijs?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Karen
      Een oefenhoofd kan je online vinden. Als je 'oefenhoofd kindergrime' typt in google, kan je verschillende onlinesites zien waar deze te koop zijn. Ik denk dat je toch mag rekenen op 50 euro voor een hoofd.

      Verwijderen