zondag 2 maart 2014

Klaspop

Welkom Erik!

Hallo, ik ben Erik. Ik ben een jongen van 4 jaar en woon bij juf Shana. Ik ga veel op bezoek bij de kleuters waar juf Shana in de klas staat. Ik speel graag met de auto's, bouw graag torens (tot ze omvallen), speel graag politieagent en rallypiloot. Als ik bij de kleuters ben dan vertel ik graag over leuke spannende avonturen of luister ik naar wat de kleuters allemaal hebben meegemaakt. Zingen doe ik ook graag maar de oren van de kleuters hebben liever dat ik dit niet veel doe.


Voordelen van een klaspop:
  • De klaspop kan de kleuters stimuleren om actiever en gemotiveerder opdrachten te volbrengen.
  • De klaspop is een goed en gemakkelijk middel om een kringgesprek in te leiden en begeleiden.
  • De kleuters zullen zich gemakkelijker en sneller herkennen in de klaspop waardoor ze sneller iets kwijt kunnen aan de klaspop.
  • ...
Om de echtheid zoveel mogelijk na te streven kan je de handpop andere kleren aandoen. Deze kan je goedkoop vinden in winkels zoals de zeeman.

Naast de klaspop kan je ook gebruik maken van vaste handpoppen bij bepaalde momenten. Bijvoorbeeld bij een godsdienstmoment haal je steeds Karel de handpop uit. Zo is het voor de kleuters duidelijk dat er een godsdienstmomentje aankomt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten